Snart Jul!

Jag förundras över att jag fortfarande har en liten skara som regelbundet besöker min blog, trots att jag bara bloggar med halvårsintervaller. Jag känner mig taskig som bara övergivit dessa för att jag inte tyckt att jag inte haft tid att blogga, men det är ju verkligen så att man HAR inte tid - om man inte tar sig tid.

Jo jag har verkligen mer att göra än nånsin förr, men faktum är ju att nätterna innan jag går och lägger mig fortfarande spenderas mestadels i horisontalläge i soffan.

...          ...       ... hämtade tekoppen.

Jo... Vart var jag...?? Eh!    Jo i soffan ja!! Det är ju inte direkt så att jag inte kan slita mig ifrån repriserna av "MythBusters", "Deadliest Catch" och "Incredible Survivor" som man redan sett X antal tusen gånger tidigare, för att inte tala om Läkerolreklamen, "Peddygree Pal (sjukt att jag fortfarande inte kan stava till eländet!), - Allt hunden behöver! Med Kött, grönsaker, linfrön och äpplen...!" . Veronica och jag har försökt komma på när fan en hund senast behövde LINFRÖN och ÄPPLE!?! Snacka om att försöka sälja hundmat till Paris Hilton "Mattar", - men gud, shit oh my god liksom, asså linfrön e ju skitnyttigt - å äpple e ju ba sjukt fräsht asså...

För att hålla oss kvar en stund bland irriterande moment, så påmindes jag ju direkt hur stabilt mr.blogg är. Att det fortfarande inte blivit bättre, krashade en fyra fem gånger innan jag väl kom in. Jag hoppas verkligen att jag inte skriver i onödan just nu heller, som jag minns det kan det mycket väl krasha lagom tills att jag ska trycka på publiceraknappen.



Ja ja. Inte ska jag sitta och muttra, jag har ingenting att vara ledsen över. Jag har så mycket just nu att förgylla min vardag med, problemet är ju fortfarande det här med tid och att det blir mörkt så satans fort på kvällarna.
Men bland väldigt mycket annan så har vi en liten verkstad som jag ägnat ett par timmar i idag (i alla fall nån timme), en liten radio och ett väldigt effektivt element med en inbyggd fläkt gör det bekvämt att stå där inne i t-tröja. En flaska T-röd och två burkar kontaktlim gör det oxå väldigt rogivande att stå där inne...

Inte just för den berusning som dessa medel bidrar till, utan för den hjälp de gett mig i mitt arbete med att limma matta på dom nylackade delarna till balanshindret som jag i Anders verkstad svetsat för ett par veckor sedan. Det är skönt att se när delarna nu börjar bli färdiga, och balansbommen börjar få en färdig yta.

För min egen del som novis vad gäller användandet av lösningsmedel som berusning, började jag lagom till att middan var klar i stället känna ett obehag och behövde vädra. Ett passande tillfälle till att avsluta för dagen, och i det ögonblick jag vinglar mot dörren, trycker på "OFF"-knappen på radion och stänger av elementet känner jag hur jäkla skönt det är att bara kunna släppa för att återuppta en annan dag, på precis samma ställe jag avslutat.
Låter förmodligen väldigt filosofiskt (kan man säga så?!?), men det är faktiskt en anledning till att man inte orkar ta sig för vissa saker - just det att man måste plocka undan och ställa tillrätta varje gång.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har varit i Helsingfors förr förra helgen, på agility-VM. Det var riktigt häfftigt, mycket just för att Veronica var med och deltog. Vi supportrar bjöds på en massa grym agility, det var jäkligt roligt. Just hur allt gått och hur allt funkar och så förklarar agilityfolket bäst i sina bloggar, men jag vet i alla fall att Veronica är sjukt grym på den här sporten och har många grymma fans som tycker detsamma!

I helgen ska vi till Norge! En agilitytävling utanför Oslo, jag var så jäkla sugen att åka iväg med husvagnen så det passade ju alldeles utmärkt att hänka med dit. Vi får hoppas att batteriet håller och att gasolen räcker, då vi inte får någon el...


(OBS! Inte från VM)


God natt med er!



Kristian  "Bloggar igen"

Ps. Jag kan ju inte ta bort bakgrunden gumman, så här precis innan Jul... :)
Ps igen. Vilken tur att man är erfaren blogg.se:are, skiten krascha när jag skulle publicera... :|    3 ggr. t.o.m

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Välkommen tillbaka. Kul att höra att du mår bra.

Ha det så kul i Norge :)

2008-10-09 @ 23:49:27
Postat av: Rusk

Tack så mycket, det ska vi verkligen ha... Snart bär det av!

2008-10-10 @ 12:14:13
Postat av: Julia

är så glad att du är tillbaka =)

saknat dig juhe...

Postat av: Maja

Kul att få en liten glimt av din värld då och då ;-)

2008-10-14 @ 17:48:26

Lämna några väl valda:

Namn:
Minns mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback