Plötsligt så händer det...!

Jag bor och trivs alldeles utmärkt i min lägenhet och har så gjort i snart tio år, jag älskar närheten till skogen och idrottsplatsen. Jag har kanonschyssta grannar, och en tycker jag jättefin lägenhet. Och i området har jag precis allt man kan önska, jag har pingisrum, solarium, gym och bastu m.m. även om jag kanske inte utnyttjar allt så känns det inte som att det finns något att sakna.

På sommaren sitter jag på min nu väldigt stora balkong i solen och grillar på elgrillen, och på vintrarna har jag skidspår (som jag sagt till mig själv att jag ska utnyttja oftare), bandyplan som utnyttjas så ofta jag bara hinner, jag har hundra meter ner till ishallen.

Jag tycker att jag har haft precis allt jag kan önska, och har känt att


Men det är något som legat i bakhuvudet hela tiden som kommit fram då och då i vissa situationer, inte värre än att det bara kommit och gått. Det har aldrig varit så starkt att jag vid dessa tillfällen känt att jag starkt har saknat något, Men det har ändå funnits där ända sedan jag flyttade hemifrån.

Först när jag kom hem efter att vi varit och skrivit på pappren så började det att på allvar att komma för mig, nu är det på riktigt! Jag har alltid varit sån att vissa saker som jag inte har eller gör, har jag bara accepterat att "Det där är sånt som dom stora och vuxna grabbarna har eller gör". Men jag har faktiskt börjat att fatta att jag också är en av dom stora och vuxna grabbarna nu.

Nu först när allt är klart och bestämt fattar jag verkligen på allvar att jag bara bott här i väntan på detta, jag har nog haft en miljon idéer genom åren som jag till mig själv sagt att "men det får jag göra när jag skaffat hus"... HUS!!! HUUUS!

Hörde ni?!? Jag och Veronica har köpt ett HUS!!! Vi har köpt ett underbart hus med 2500m2 tomt på Adelsö, mitt ute på landet. Allt med och kring det här huset är på pricken helt anpassat för våra behov, nästan lite skrämmande bra faktiskt. Själva huset är hyffsat nytt 1979, så förnster, dörrar och interiör är i topskick. Köket är helt nyrenoverat och hela huset är nymålat invändigt, och under huset var det snustort och helt i nyskick. I vardagsrummet finns en underbar öppen spis med kasset för uppvärmning av huset, från vardagsrummet kommer man ut på en av de tre verandorna som är halvt under tak med infravärme och öppen spis även där.

Vi har en gäststuga på runt 15m2 som kommer att bli en unederbar gillestuga för tv-spelande och allmänt mys, den ligger i direkt anslutning till "Relaxavdelningen", jag vet låter skitsprättigt men det är ett helkaklat dusch och avslappningsrum med klinkergolv och en rejäl bastu med tonad glasdörr.

Nästa gäststuga är på runt 10m2, som kommer att bli mitt hobby/teknik-rum där jag äntligen har plats att pyssla utan att tänka på att behöva plocka undan varje gång.

Sen har vi en jordkällare "som enligt tidigare ägare håller en idealisk temperatur för förvaring av vinflaskor", ha ha! ja så sa gubben på den lilla filmvisningen på annonsen. Med lite tur så kanske det max kommer att finnas en halvdrucken tetra kanske... He he! Men mina Wiskyflaskor kanske... hmm ja ja.

En stor snickarverkstad (som dom kallade det) finns intill relaxen, samt att förråd alldeles bakom. Så har vi även ett redskapsskjul på betongplatta för gräsklippare och grejjer.

En väldigt stor del av tomten består av en jättestor platt gräsmatta, som är alldeles perfekt för Veronica´s agility-träning. Med staket runt hela tomten, där hundarna kan springa fritt...

Det finns en väldig massa utebelysning runt tomten, som jag tror kommer att bli väldigt mysig på kvällarna.


Alla är förstås välkomna sedan att bada bastu och bo i vår gäststuga!!!

image191

Ledsen att jag inte har några bilder på huset, Veronica har ett helt gäng på sitt usb-minne. Jag får slänga in några i nästa inlägg.


Kram på er!

Kristian *Harmoni*


Kommentarer
Postat av: E.

Fantastiskt. Vad härligt det låter. När flyttar du?
Har du lite separationsångest för att lämna lägenheten?

2008-03-21 @ 19:55:10
Postat av: Rusk

Dagarna har ju bara passerat förbi en och man tycker väl inte att något är annorlunda nu mot vad det under tiden i den här lägenheten har varit, jag har inte reagerat över det förän nu. Jag har gått igenom alla gamla papper och slängt tonvis med skräp, jag har tömt pärmar som varit från 98-99. Först när jag började gå igenom alla papper så började jag inse hur jäkla många år det är som gått förbi och hur mycket det egentligen är som hänt på både gott och ont under resans gång, vissa gamla saker känns som att det var i går men som plötsligt blivit 8 år gamla, medans andra känns som att det var väldigt länge sedan men kanske var ett par år sen bara.

När jag gick igenom alla papper så insåg jag hur jag bara låtit dom senaste åren passera, beror nog mycket på att jag haft väldigt mycket att göra en längre tid. Mycket som jag tänkt att jag kan ta sen, men som helt plötsligt blivit flera år gamla.

Först nu när jag passerat alla papper som sparats och saker som jag glömt att jag hade, så har en del känslor och tankar börjat att snurra omkring i huvet.

På något sett känns det som att jag nu ska börja bo på allvar, att boendet i lägenhet bara har varit en hållplats på resan till ett hus.

Jag har inte tänkt så under tiden som jag bott här (som jag förklarade i inlägget), men nu när jag så smått börjar fatta att jag faktiskt ska bo i mitt egna lilla hus så känns det bara så jäkla skönt.

Ja det känns faktiskt lite grann att jag ska lämna lägenheten, men det beror nog mest på att jag inte helt än har fattat att jag köpt hus. Men jag står inte på något sätt och väger mellan lägenheten och huset, som sagt så känns det faktiskt som att jag äntligen ska bo på riktigt.

Hmm... Finns mycket att berätta, men jag kanske ska spara till nästa inlägg i stället... :D

Kristian

2008-03-21 @ 21:42:39
Postat av: Rusk

Just det ja, vi flyttar 30 april...

2008-03-21 @ 21:55:17
Postat av: Lina

grattis till husköpet!

Postat av: FH

Stort grattis killen..!
Hoppas att allt är väl med er annars..! =)

2008-03-24 @ 23:11:01
Postat av: Rusk

Tack så mycket!
Jo allt är bara bra, snart är vi fastighetsägare båda två...! :D

2008-03-25 @ 21:45:47
Postat av: Julia (numera deppigJulia eftersom du lämnat min värld)

VART HAR DU TAGIT VÄGEN???? =(

hallå, du va ju mitt största fan...

2008-03-26 @ 13:54:45
URL: http://juuulia.blogg.se
Postat av: Maja

Grattis till huset!!! Verkar som pusselbitarna i ditt liv faller på plats en efter en, härligt! Så glad för din skull! Kram/Maja

2008-04-02 @ 21:05:29
Postat av: WeeBee

Puss!

2008-04-10 @ 01:54:57

Lämna några väl valda:

Namn:
Minns mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback