Inget gips!?! Ändå lurad...!

Nä jag har blivit av med gipset, det hade ju börjat spricka både här och där.
Jag ringde till KS för att tala om att något behövde göras, för att mit gips inte höll måttet längre. Hon tyckte att jag skulle komma in så att dom fick gipsa om, jag skulle komma runt halv tre då gipskatten skulle vara redo. Efter ett par minuter ringde hon tillbaka till mig och frågade hur jag skulle ta mig in, jag sa att jag förstås skulle ta bilen.
 - Nej det ska du nog inte göra, du får inte utsätta gipset för stötar det första dygnet...
Detta var ju förstås inga nyheter för mig, jag har ju gipsrutin nu. :) Så jag förklarade att jag kör automat, så risken är väl inte större än om jag får skjuts. Men nää! Hon tyckte att jag skulle ta mig in på annat sätt i alla fall, jag började då att tänka på hur långt det var från parkeringsplatsen till den där avdelningen där jag gipsades. Då kände väl jag oxå att det kanske är lämpligt med någon som kan köra mig direkt från entrén, och så sa tanten att jag kunde lösa en biljett för 170:- till taxi hem. Så jag ringde och väckte Kaj som skjutsade in mig till KS, jag stapplade fram till receptionen och fick förklarat för mig att jag var på helt fel avdelning.
- Du ska till ortopedmottagningen, den ligger runt hörnet och en bit ner...

Jaha! Jag knallar på med mitt trasiga gips och kommer till slut fram till ortopeden, som visar sig ligga precis vid gästparkeringen på baksidan. Skit samma tänkte jag, blir ju ändå en ganska billig resa hem... Kliver in på avdelningen och får lägga mig i ett rum med P3 på högsta volym, jag fick välja kanalen men volymen stog där den stog. Sen började hon såga!!! Hon tog fram en liten handklinga, vilket jag tio sekunder innan just skämtat om. Självklart får man för att man inte håller tyst tänkte jag, och var faktiskt för första gången lite orolig på sjukan. När hon sedan sågade sig upprepade gånger i sin egen vänsterarm utan att det blev ett märke, så kände jag mig dock något mer lättad. En lättnad som skulle visa sig bara vara början, ååh jäklar vad skönt det var att få bort gipset!
Äntligen fick jag röra på foten, och det var såå skönt.

Sen började man klämma och känna, och som vanligt så verkade jag friskare än väntat. Så gipskatten ville att ortopeden som jag haft tidigare skulle titta på benet, för att bestämma om jag verkligen skulle behöva gipsas.
 - Nä det här behöver vi inte gipsa, det räcker med en "Camwalk". Vilket visar sig vara en pjäxa som jag själv reglerar stödet mot benet, med hjälp av en liten pump som man fick med. Med numrerade ventiler skulle man pumpa upp pjäxan på fyra ställen, och den blev riktigt skön - man kunde t.o.m gå hyffsat som folk i den efter att i två veckor gått som en stelare Charlie Chapplin.

Ingen var gladare än jag... ... Ända tills det var dags att åka hem!
Jag var nu alldeles för frisk och mobil för att få lösa en taxibiljett, och ingen egen bil hade jag ju nu heller...
 - Ja men du kan ju åka kommunalt, det är jättelätt!
Jo visst... Efter att ha misslyckats med att få någon till att sätta sig i rusningstrafiken för att hämta mig, så bestämde jag mig då för att åka kommunalt. Jag har ju ändå åkt buss när jag gick i skolan som pojk, så jag gick för att kolla efter en buss som skulle kunde ta mig någonstans. Jag hittade en som gick till Solna och Sumpan, grejt tänkte jag - därifrån kan jag ju ta pendeln för det vet jag hur man gör... Jag stog och väntade där på busshållplatsen, och kom t.o.m först i kön när bussen kom...! :D Vilket inte skulle visa sig så uppskattad, då jag blev ståendes med chaffören och nekades bussfärd för att jag inte hade nån biljett... Men va fan! Jag får ju biljett av dig herr busschafför när jag betalat! Men nä... mina skitiga pengar var ingenting värda på den där bussen, utan jag skulle köpa den på Pressbyrån i så fall. Jo precis som att bussen kommer att stå kvar när jag kommer tillbaka!?!

Så efter att jag då återigen försökt åka kommunalt men misslyckats, så insåg jag nu att det är verkligen ingenting för mig.  Jag ger upp och hoppar till slut in i en taxi i alla fall, vilka brukar vara stormförtjusta i kontanta medel. Så förtjusta att taxametern stannade på väntade 400 spänn, vilket jag tänkte att försäkringsbolaget ändå får betala... Om det inte hade varit så att jag glömde ta kvittot!!! (Förmodar att det var därför han var så glad, trots att jag inte kunde ge honom mer än 4 spänn i drix)


Men vad jag ville säga var i alla fall att det är så grymt skönt att äntligen ha blivit av med gipset, och nu knallar jag runt i lägenheten utan något alls. Och använder pjäxan när jag springer utomhus.

Jag tycker att jag gör grymma framsteg varje dag oxå, och jag hoppas på att kunna vara med och lira innebandy om ett par veckor. Och jag kommer defenitivt inte att missa hockey-bocky premiären v. 43!

image182

Kristian  *Går på egna ben!*

Kommentarer
Postat av: Lina

va? har du varit gipsad? har det hänt något? HAHAHHA! okej, jag är trött idag, min humornivå är rätt låg. haha :)

Postat av: Jenny

Åhhh va skönt för dig, vännen!!!!
=)
Krams

2007-09-17 @ 17:10:17
URL: http://nalgot.blogg.se
Postat av: FH

Pinkis..du e min hero..!! ha ha ha
Ruzci, va fan ringde du inte för då? :/ fast iockförsig det räcker väl med att du varit me i en bilolycka redan..he he inte för att jag kör så jäkla kasst men ..ja du vet :P
O nu vill jag hör att du tränar lungorna med ballongerna o såpbubblorna..!!
O just det du har fått en Catwalk på foten (haha neeh usch vad dåligt)
o just det 2: Jo jag vet att du alltid kommenterar men det räcker med brudarn som flänger fram komm i den här bloggen ..ibland..för det e ju ofta som man nästan tappar luften av alla skratt som man ibland får ;)
O jag kan tänka mig att du aldrig målade på gipeset heller din tråkboll *baah
Krya på dig..nej just det du e ju för frisk
;)
PUSS

2007-09-17 @ 18:27:16
Postat av: FH

Åhhh..! nu fick jag som bekräftelsekod U2U2..haha lustigt..det är ödet darling..
ba` o inse ;)

2007-09-17 @ 18:28:09
Postat av: Rusk

Tack FH så jättemycket för "Flaskposten", jag blev jätteglad. Och bara saker som jag gillar oxå! :)
Och jag säger ju att jag inte kan måla...! :P
Då är det du, jag o Lina nu som fått U2U2, jag tror att det betyder nåt... :O
Du ska bara veta Jenny, så grymt skönt!
Lina - ;)

2007-09-17 @ 22:36:22
URL: http://kristians.blogg.se
Postat av: Astrologen ;o)

Hej nattugglan!
Kul blogg! ;) Skriv om när du pillade sönder kasettbandspelaren eller när du bygger dina modellplan! Eller varför inte ett inlägg om elektronikens underbara värld!? Jodå, jag kom upp imorse.. Det var inte lätt ska du veta men efter ett par koppar kaffe var jag igång!
Vi hörs kanske ikväll? *kjam* (sa katten)

2007-09-18 @ 17:38:21
Postat av: AnnaK

Skojar du, men jag tror inte jag ligger i riskkategorin när det gäller tandlossning (rök/snusfri o knappt nån tandsten...) Håller en stor tumme för att hypokondrin spökar lite extra.
Skyltningen blev jag mycket nöjd med! =) kram!

2007-09-18 @ 21:52:22
URL: http://annakmaria.blogg.se
Postat av: Sanna

åh tack vännen!
hoppas du mår bättre, men de verkar ju som om de går åt rätt håll i alla fall!!! =)
glad för din skull!
kraaaaaaam

2007-09-19 @ 20:04:39
URL: http://sanna86.blogg.se
Postat av: FH

Vaddå tantväskor.. nu e du bara avundsjuk o fegis att skicka inbjudan via bloggen om du hade smsat så hade man ju haft en chans o komma upp o kollat på när dom riktiga killarna hade lirat o inte suttit på avbytarbänken o hängt läpp ;)
O ja just det slängt några blickar på söta lillebrossan
=)
Kramelikram..!

2007-09-19 @ 22:36:07
Postat av: Jenny

He he, neee... Jag kastade all glass å ringde till GB å sa åt dem att hämta boxen istället... Den stog ju ändå bara i vägen!
Å vet du en sak, jag har åxå haft U2U2.. Får jag va me i klubben då eller?`
Krams

2007-09-20 @ 11:17:44
URL: http://nalgot.blogg.se
Postat av: Skyttekvinna

Har du några tips på hur man ska göra när pulsen är på 150, hjärtat slår dubbla slag och det flyger fjärilar i magen? Jag menar, du verkar ju ha en del erfarenhet av sjukvård nu! Jag behöver hjälp snarast! ;0)

2007-09-21 @ 00:37:26
Postat av: Röda Cafét i solen.... ;)

*mums*

2007-09-22 @ 19:40:31
Postat av: Lina

var håller du hus? Pinkeling saknar dig!

2007-09-25 @ 00:10:20
URL: http://pinkelina.blogg.se
Postat av: caroline

Gips? Haha, va? Jag hatar att vait borta från datorn, jag hänger inte alls med längre :S haha KRAM!

2007-09-26 @ 17:24:38
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se

Lämna några väl valda:

Namn:
Minns mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback